Samen werken aan een nieuwe brandingNH Bouwstroom is een samenwerkingsverband van Noord-Hollandse woningcorporaties. Het team vertegenwoordigt 47 corporaties en richt zich op 3 woningtypen: Flexwonen, ‘concept’-eengezinswoningen en appartementen. Het legt zich toe op het vernieuwend realiseren van betaalbare sociale woningbouw in Noord-Holland. Het initiatief was volledig nieuw en had een logo en huisstijl nodig plus de online aanwezigheid in de vorm van een website. Staat als een huisEen brand identity die opvalt in de marktFirst things first, we startte met een logo + brand identity die aansluit bij het merk. Met een briefing, positionering document en een korte meeting hebben we NH Bouwstroom een “gezicht” gegeven. De punten: In beweging vertaalden we in een vorm van 2 woningen die als het symbool “infinity” in elkaar vloeien en zo stromend en verbindend zijn. De verbinding tussen opdrachtgever en bouwer, tussen woning en bewoner. De groene kleur is eigenwijs en opvallend, anders dan in de traditionele bouwsector gebruikelijk is en dat is precies wat NH Bouwstroom is. Het lettertype is een op Bauhaus geinspireerde letter. Bauhaus heeft de filosofie en is de ontwerp-stroming waar door NH Bouwstroom soms aan gerefereerd wordt als “breuk met geijkte denken”. Online aanwezigCorporate website voor informatieMet de nieuwe huisstijl is eerst een One Page website opgezet. Deze is in de loop der tijd uitgebreid met een Nieuws oplossing en toont nu meerdere pagina’s waarop video’s en seminars zichtbaar zijn. Zo houdt NH Bouwstroom iedereen op de hoogte. En bezoekers kunnen ook alle informatie ontvangen via de nieuwsbrief die we koppelen met MailChimp. MailChimp segmenteert de inschrijvingen op interesse en regelt ook de uitschrijving automatisch. Het team van NH Bouwstroom kan zelf nieuwe berichten maken met WordPress en houdt zo alles up to date.Wij zorgen op de achtergrond voor de hosting, security, backup’s en support. Bekijk de website