Wat is E-mailmarketing?E-mailmarketing is een vorm van direct marketing, waarbij e-mail wordt gebruikt om bijvoorbeeld commerciële of informatieve boodschappen naar de doelgroep te sturen. Het uiteindelijke doel van E-mail marketing is het werven van nieuwe klanten of het activeren van klantbestanden, zodat klantloyaliteit en het aantal herhaalaankopen toenemen.Wat zijn de voordelen van Email Marketing?Gerichte doelgroep communicatieSnel en flexibel inzetbaarMeten & bijsturen op dataRelatief lage bereik-kostenVolledige zeggenschap over uitingSnelle manier om awareness te creërenEffectieve vorm voor RemarketingAutomatische E-mailmarketingWij maken ook gebruik van automatische e-mailmarketing. Automatische e-mails zijn, wat het woord al zegt, e-mails die automatisch verstuurd worden. In de automatische email wordt bepaald wanneer een e-mail verstuurd wordt (direct of na een aantal dagen), aan wie de e-mail verstuurd wordt (er moet aan een bepaalde voorwaarden worden voldaan) en wat de vervolgstappen zijn (versturen wij een tweede mail of stoppen we de automatische email).Voorbeelden wanneer automatische e-mails verstuurd kunnen wordenPotentiële klant heeft iets in zijn winkelmandje liggen, maar nog niet afgerekend na een bepaalde tijd.Terugwinnen van klantenBij een geplaatste bestellingAanmelding van de nieuwsbrief (welkom heten)Hoe gaan wij jou helpen?Het starten met e-mailmarketing is lastig, want voor welk doel ga jij e-mail marketing inzetten? Wie wil je bereiken en hoe ga je dit aanpakken? Gelukkig kunnen wij jou hierbij helpen!Wat leggen in stappen uit hoe wij dit gaan realiseren:De e-mailstrategie bepalen. Waarvoor wil je e-mailmarketing inzetten? Hoe sluit het aan op je andere kanalen en op welke manier past het in je hele marketingstrategie?Planning maken.E-maildatabase met e-mailadressen verzamelen die jou toestemming hebben gegeven om te mailen. Hierbij kunnen wij ook doelgroepen segmenteren. Door je e-mail ontvangers op basis van kenmerken te groeperen kun je relevante en doelgerichte content sturen. Template maken. Met een template kunnen wij gemakkelijk bepaalde designs maken aan de hand van jouw huisstijl. Zo hoef je niet voor elke e-mail opnieuw een design te maken. Campagnes maken/inplannen.EMAIL EMBLEMEN VAN MAILPROGRAMMA’SResultaten E-mail marketingMeer verkeer naar websiteGroter bereik bij jouw doelgroepMeten en bijsturen bij dataMeer (loyale) klantenMeer conversies